ציוד משרדי ארגונומי הוא כל פריט ריהוט או ציוד הנמצא במשרד, אשר תוכנן במיוחד כדי להתאים לצרכים הפיזיולוגיים של האדם, לספק סביבת עבודה נוחה ובטוחה.
המטרה העיקרית של ציוד ארגונומי היא למזער את הסיכון לפציעות שרירים ושלד, לשפר את הנוחות והיעילות בעבודה, ולהגביר את הפרודוקטיביות.
למה חשוב ציוד ארגונומי?
ישיבה ממושכת מול המחשב עלולה לגרום למגוון בעיות בריאותיות, כמו כאבי גב, צוואר וכתפיים, תסמונת התעלה הקרפלית ועוד.
ציוד משרדי ארגונומי נועד למנוע בעיות אלו ולשפר את איכות החיים של העובדים.
מה כולל ציוד ארגונומי?
- כסאות ארגונומיים – הכיסא הוא היסוד של עמדת עבודה ארגונומית. הוא צריך להיות מתכוונן לגובה, ולזווית המושב והמשענת, לספק תמיכה לגב התחתון ובמותניים.
- שולחנות מתכווננים – שולחנות שניתן לשנות את גובהם מאפשרים לעבור בין ישיבה לעמידה, ומפחיתים את הלחץ על הגב והרגליים.
- מסכים מתכווננים – כיוון נכון של המסך יכול למנוע כאבי צוואר ועיניים.
- מקלדות ועכברים ארגונומיים – עוזרים לשמור על תנוחה נכונה של הידיים והפרקים.
- משענות רגליים – מספקות תמיכה לרגליים מפחיתות את הלחץ על הגב התחתון.
- תאורה מתאימה – תאורה טובה מסייעת למנוע עייפות בעיניים.
למה כדאי להשתמש בציוד ארגונומי?
- שיפור הבריאות – הפחתת כאבים, שיפור היציבה והגדלת רמת האנרגיה.
- עלייה בפרודו